2010. április 24., szombat

Egyszerű sajtos rúd

Ez a bevált sajtos rúd recept Anyától származik: nagyon szeretjük, mert ugyanolyan finom, ropogós marad napokkal később is, mint amilyen frissen, ezért érdemes nagyobb adagot sütni belőle...
Sajtos rúd
 A sajtos rúd néhány eleme:
  • 60 dkg liszt,
  • 2 kocka margarin,
  • 1 csapott evőkanál só,
  • picit kevesebb, mint egy nagy doboz tejföl (kb. 2-3 ek. maradt a dobozban)
  • 1 ek. ecet,
  • 1 tojás,
  • reszelt sajt (vegyesen trappista és füstölt).
A sajtos rúd elkészítése:

Sajtos rúd
A tésztát már előző este begyúrjuk: a hideg margarint alaposan elmorzsoljuk a liszttel, majd hozzáadjuk a sót és a tejfölt. Ez utóbbit érdemes fokozatosan adagolni, nehogy túl sok legyen. Nekem pl. maradt egy kicsi a tejfölös doboz alján, amit már sokalltam volna hozzáadni.
A hozzávalókat jól összegyúrjuk, meghintjük liszttel és betesszük a hűtőbe.
Másnap 2 részre osztva a tésztát kinyújtjuk az egyiket egy lisztezett nyújtódeszkán kisujjnyi vastagságúra. Megkenjük a tojással egy ecset segítségével és megszórjuk reszelt sajttal. Sajtos rúd vágó eszköz hiányában pizzavágóval szeleteltem hosszú vékony (több-kevesebb sikerrel) csíkokra, majd kereszteztem ezeket is kb. 7-8 cm hosszú rudacskákra.
Szilikonos sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük át a sajtos rudakat, amiket nyugodtan tehetünk egészen közel egymáshoz, mert felfele és nem oldalra nőnek meg. Forró sütőbe rakjuk és magas hőfokozatan sütjük kb. 20-25 percig, amíg a sajt meg nem pirul a tetején.
TIPP: ha teszünk egy evőkanál ecetet a tésztához, akkor magasabb, rétegesebb, levelesebb lesz az állaga, érdemes kipróbálni!

Receptajánló:

29 megjegyzés:

Névtelen írta...

60 dkg liszthez 2kocka margarin???Én 1kockával szoktam csinálni,de még úgy is nagyon margarinos.Főleg ha utána nem kelesztem a tésztát legalább fél óráig.

Márti írta...

Igen, ez az összeállítás tényleg helyes így és egyáltalán nem margarinos ízű tőle a sajtos rúd. A recept nem kelt, hanem leveles jellegű tésztáról szól, így nem szükséges keleszteni, hanem helyette a hűtőben kell állnia, hogy megfelelően összeérjenek a hozzávalók. Ezért is hasznos pluszban egy evőkanál ecetet beletenni, mert ez még inkább "felfújja" a rudakat és így nagyon guszták és sokáig finomak maradnak. Érdemes kipróbálni!

Névtelen írta...

Én kipróbáltam, és nagyon finom lett..
Szilveszterre ezt rendelték tőlem a barátok :)

Márti írta...

örülök,hogy kipróbáltad és nem bántad meg! nálunk sem hiányozhat az asztalról az ünnepek körül, most is épp ezt majszolom :)

Névtelen írta...

Nagyon finom lett a sajtos rúd,ízlik mindenkinek a családban. Ma is sütöttem egy adagot, gyönyörű formás rudak lettek az ecet miatt. Köszönöm a receptet.

Márti írta...

igazán nincs mit, örülök, hogy jól sikerült és az egész család tetszését, ízlését elnyerte! Nagyon boldog, további sok, formás sajtos rúdban gazdag új évet kívánok! :) Márti

Névtelen írta...

NAGYON- NAGYON FINOM LETT KÖSZÖNÖM , HOGY MEGOSZTOTTAD VELÜNK EZT AZ IGAZÁN BEVÁLT RECEPTET!REGINA

Márti írta...

Szia Regina! Köszönöm a kommented, nagyon örülök, hogy bevált a recept! Ezek a visszajelzések adnak nekem erőt és motivációt a főzőcskézéshez és a receptek megosztásához, olyan jó érzés ilyen mondatokat olvasni... ilyenkor érzem, hogy mégiscsak van ennek valami értelme... :) Üdv.: Márti

Csizmácska írta...

Kedves Íz-Lélek!
Azt írod, hogy a tésztát két részre osztod és az egyiket nyújtod. Mi történik a másik felével? Utána azt is vagy eltehetem a mélyhűtőbe későbbre?
köszönettel várom válaszod

Márti írta...

Szia Csizmácska! Remélem még nem késtem el nagyon a válaszadással... Igen, igen, a másikat is kinyújtjuk az első után. Azért érdemes kétfelé osztani a tésztát, hogy könnyebb legyen dolgozni vele. Ettől függetlenül nyugodtan lefagyaszthatod, vagy beteheted a hűtőbe, ha később is szeretnél sütni belőle. Jó sütögetést! Márti

Névtelen írta...

Szia Márti!
Az lenne a kérdésem, hogy kb hány fokon kell sütni? Holnap szeretném megsütni Anyukám szülinapjára és nagyon izgulok, hogy jó legyen. :)
Laura

Márti írta...

Szia Laura! Remélem még nem késtem el a válasszal: gázsütőn a max fokozaton szoktam sütni, és szerintem a villany sütőn is a kb. 250 fok körüli az ideális hőmérséklet. Remélem jól sikerült a szülinapi meglepi! :) Üdv.: Márti

Névtelen írta...

Szia Márti! Nagyon szépen köszönöm az infót...bár bevallom kicsit későn jött :) De a sajtosrúd így is nagyon nagy sikert aratott!!!
Az a helyzet, hogy az első adagot 200 fokon sütöttem, de aztán 175 fokon lett igazán finom. Nem tudom, hogy ez hogy lehet, hiszen a 250 és a 175 fok között elég nagy a különbség; de talán azért működött nekem így mert én villanysütőben sütöttem alsó-felső melegítéssel.
Egy szó mint száz, köszönöm a jó receptet!!! Laura

Névtelen írta...

Szia Márti! Nem sok gyakorlatom van a főzésben/sütésben, úgyhogy meg tudnád írni, hogy hány dkg sajt kell a recepthez? Illetve vajjal lehet helyettesíteni a margarint? Köszi: Livi

Márti írta...

Szia Livi! Remélem még nem késtem el túlságosan a válasszal... Még sosem próbáltam vajjal, de nem hiszem, hogy ez elrontaná, sőt! Majd számolj be, hogy hogy sikerült! :) Sajt... kb. 20-25 dkg sajt szerintem elég és persze a mennyiséget ízlés szerint szabályozhatod.

Névtelen írta...

Szia!
Kolléganőmtől kaptam ezt a receptet.
Azóta ha sósat sütök mindig ezt választom.
Péntekre a névnapomra is ezt készítem két másik édes süti mellé. üdv:Kata

Márti írta...

Szia Kata! Örülök, hogy bevált a recept, és, ha kicsit megkésve is, de nagyon boldog névnapot és sok finomságot kívánok Neked! :) Márti

Névtelen írta...

Kipróbáltam, bár elsőre feleztem az adagokat, hibátlan lett, és egyszerű volt elkészíteni. Az ecet tényleg nagyon jó ötlet bele!! Legközelebb biztosan nem felezem az adagokat:)

Névtelen írta...

Kipróbáltam, bár elsőre feleztem az adagokat, hibátlan lett, és egyszerű volt elkészíteni. Az ecet tényleg nagyon jó ötlet bele!! Legközelebb biztosan nem felezem az adagokat:)

Márti írta...

De jó, köszönöm a kommented és örülök, hogy meggyőztelek! :)

Névtelen írta...

Szia. MÁRIA vagyok. Szeretném én is kipróbálni ezt a receptet.Kérdésem csak az hogy a tésztába is teszel sajtot?Válaszod köszönöm és további szép napot.

Márti írta...

Kedves Mária! Ennél a receptnél csak a tetejére szoktam sajtot tenni, a tésztába nem. Jó sütögetést! :) Üdv.: Márti

Éva írta...

NAGYON FINOM LETT!!!!köszönöm a receptet:-)

Márti írta...

Éva, nagyon örülök, hogy bevált, biztosan isteni lett. :) Köszi a visszajelzést!

Erzsébet Lakatos írta...

Szia! Én ma próbálom ki igy hogy egy kis ecettel kíváncsi vagyok milyen lesz! Esetleg mivel közeledik a karácsony nincs esetleg jól bevált beigli recepted!? Köszi Erzsi

Márti írta...

Szia Erzsi!
Remélem jól sikerült ecettel is, az jótékonyan hat a tészta állagára, picit levelesebb lesz tőle, azt mondják, hogy fújja a tésztát. :)
Bejglit még soha életemben nem sütöttem, de a hosszú hétvége alatt keresek egy jó kis receptet és, ha sikerül a bejgli, akkor mindenképp megosztom Veled is itt a blogon. :)
Köszi, hogy írtál. Márti

Schmidt Móni írta...

Szia Móni vagyok,és szeretném megkérdezni, hogy az 1db tojást a tésztába kell tenni, vagy a sütemény tetejére kell.Köszönöm.

Márti írta...

Szia Móni! Remélem még nem írok nagyon későn, a tojás a rudak tetejére, a megkenésükhöz szükséges. Üdv.: Márti

Kriszty írta...

Ma vizsgázik :) már a hűtőben pihen. Mivel én cukros vagyok így megcsináltam egy teljes kiőrlésű tönköly és durumlisztes változatot is.

Megjegyzés küldése